Zuidenveldtour maakt deel uit van Topcompetitie

01/02/2015

Zuidenveldtour in Topcompetitie

De Topcompetitie is een klassement over een reeks monumentale prof en nationale klassiekers. Dit klassement geeft een extra dimensie immers, renners strijden niet alleen voor de dagwinst maar ook voor punten in dit klassement. Door constant te presteren kan een talent komen bovendrijven en in de leiderstrui geraken. Net als in Belgiƫ en Frankrijk, zullen profploegen waarde gaan hechten aan dit selectieve klassement en renners op basis hiervan een stage en/of contract aanbieden. Hierdoor wordt de Topcompetitie een tool om de doorstroming te bevorderen en een stimulans voor het Nederlandse wielrennen.
Als organsisatie van de PWZ Zuidenveldtour zijn wij vereerd dat wij in deze competitie zijn opgenomen. Samen met de andere deelnemende wedstrijden zetten wij de schouders eronder om dit herboren initiatief te doen slagen.