ATB Clinic 2015

07/11/2015

ATB Clinic 2015

Zaterdag 7 november was het weer zover: De jaarlijkse clinic van de stichting PWZ.

Mander was de plaats van waaruit we het mooie Twentse heuvelland gingen verkennen.

Onder leiding van de lokale jongens / gidsen van de fietsvereniging uit Tubbergen en Giant-Alpecin ploegleider Rudi Kemna gingen de deelnemers op pad onder perfecte weersomstandigheden.

Zo’n zestig sportievelingen,verdeeld over drie groepen vertrokken vanuit de sfeervolle locatie “Watermolen Bels”  voor een tocht van zo’n veertig kilometer.

Groep 1 de snelste groep was op basis van de ervaring in het verleden vrij vlot samengesteld. Groep 2 was de grootste groep, waarbij vrij veel nieuwe gezichten en veel routine die op zeker speelden . Groep  3 was een gemeleerd gezelschap waarbij de inbreng van enige dames opvallend was.

De tocht verliep voorspoedig en bevatte alle hoogtepunten van de vorige edities: De speelweide en de grote zandbak, waarbij zowel de afdaling als het beklimming voor de nodige problemen als kleine valpartijtjes zorgde.

Hoogtepunt en voor sommige deelnemers toch wel een zware beproeving was de klim naar de uitkijktoren. Gelukkig werden we daar ook opgewacht door onze onvolprezen bierploeg,die uiteraard haar zaakjes weer prima voor elkaar had en garant stond voor een prima verzorging!

Opvallend dit jaar was wel de terugval van de meest geroutineerde ploeg “de Stoempers”,

Traditioneel gestart in groep 1 , eindigde deze “snelle en goed gesoigneerde “groep in groep 3 zonder zelfs nog vertoefd te hebben in groep 2. Onduidelijk was of dit lag aan de goede verzorging ( lees Berenburg ) onderweg of aan de aanwezigheid van de dames in groep 3.

Zelfs onze welbespraakte Jannes Mulder kon daar geen antwoord op geven tijdens zijn afsluitend praatje .Daarbij werden ook de nodige prijzen verdeeld die er altijd zijn te verdienen. Nieuwkomer bakkerij “het Stoepje ”werd dit jaar uitverkozen tot best geklede ploeg, een titel die op basis van het tenue en de inzet volkomen verdiend was.

Uiteraard moeten we ook nog de firma’s BZN en de Roo bedanken voor het beschikbaar stellen van de douchewagens en willen we ook Ko Oost bedanken voor het maken van de mooie fotoreportage van dit zeer geslaagde evenement.